Regulamin
Jasny regulamin i warunki świadczenia usług są szczególnie ważne.
Data modyfikacji: 13 lutego 2019 (poprzednia wersja)
Postanowienia Ogólne
- Dostawcą aplikacji internetowej CALAMARI jest Calamari spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie, ul. Chmielna 2/31, 00-020 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie pod numerem KRS 0000720781, NIP 5252741247, REGON 369568795
- Aplikacja internetowa CALAMARI(pow. dalej jako „Aplikacja”) pozwala na zarządzanie nieobecnościami i ewidencję czasu pracy pracowników.
- Aplikacja podzielona jest na moduły, których zakres funkcji oraz cennik dostepny jest na stronie http://calamari.io
- Niniejszy regulamin, (pow. dalej jako „Regulamin”) określa:
- rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną przez Dostawcę;
- zasady korzystania z aplikacji internetowej CALAMARI;
- warunki zawierania i rozwiązywania umów;
- postępowanie reklamacyjne.
- Korzystanie z Aplikacji jest odpłatne zgodnie z paragrafem 5 niniejszego Regulaminu.
- Przed zawarciem umowy Dostawca udostępnia Klientowi nieodpłatny dostęp do Aplikacji (tzw. okres testowy Aplikacji).
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne w sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Serwisu i oferowanych za jego pośrednictwem Usług.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu Cywilnego.
Okres testowy Aplikacji
- Każdemu potencjalnemu Odbiorcy (Klientowi), w celu zapoznania się z zakresem działania Aplikacji, Dostawca udziela nieodpłatnego ograniczonego czasowo prawa użytkowania Aplikacji (tzw. nieodpłatny okres testowy).
- Informacja o długości nieodpłatnego okresu testowego zamieszczona jest na stronie internetowej Dostawcy : http://calamari.io
- W celu uzyskania nieodpłatnego dostępu do Aplikacji w okresie testowym, Klient musi zarejestrować się w Aplikacji (zgodnie z poleceniami Aplikacji udostępnionymi w zakładce CALAMARI rejestracja) oraz złożyć oświadczenie, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem.
- Rejestracja Klienta wymaga utworzenia Konta w Aplikacji i wskazania: nazwy Klienta, adresu e-mail, osoby upoważnionej do rejestracji Klienta w Aplikacji.
- Po zakończeniu nieodpłatnego okresu testowego, w celu zapewnienia dalszego dostępu do Aplikacji, Odbiorca zobowiązany jest do uzupełnienia danych przedsiębiorstwa wskazanych przy zarejestrowaniu swojego przedsiębiorstwa w Aplikacji, a w szczególności poprzez wskazanie:
- firmy przedsiębiorcy;
- danych osobowych i adresu e-mail osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Odbiorcy;
- siedziby przedsiębiorcy oraz adresu wykonywania działalności, jeżeli jest inny niż siedziba przedsiębiorcy;
- numeru ewidencji podatkowej oraz numeru wpisu do rejestru przedsiębiorców;
- firmowego adresu e-mail;
Zasady korzystania z Aplikacji
- Dostęp do Aplikacji jest wyłącznie za pomocą sieci Internet.
- Dostęp do Aplikacji możliwy jest poprzez jedną z ogólnie dostępnych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer w najnowszych z dostępnych wersji.
- Dostawca świadczy usługi informatyczne związane z obsługą Aplikacji CALAMARI wyłącznie za pomocą sieci Internet.
- Dostawca nie świadczy odpłatnych usług na rzecz konsumentów, ani nie udziela odpłatnego dostępu do Aplikacji konsumentom.
- Przed rozpoczęciem korzystania z Aplikacji CALAMARI oraz z usług Dostawcy Odbiorca potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje wszystkie jego postanowienia oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Dostawca oświadcza, że Aplikacja jest dostępna dla Odbiorców nieprzerwanie, przy czym uprzedza o możliwości czasowego zawieszenia dostępności Aplikacji z powodów technicznych (awarii, konieczności przeprowadzenia napraw lub konserwacji systemów obsługujących Aplikację oraz w związku z koniecznością ich modernizacji lub rozbudowy).
- W przypadku przerwy technicznej trwającej ponad 24h Odbiorca ma prawo do przedłużenia ważności okresu abonamentowego, podczas którego miała miejsce przerwa techniczna, o tyle dni, ile trwała przerwa techniczna.
- W przypadku wystąpienia zmian danych wymaganych w procesie rejestracji Odbiorca zobowiązany jest do niezwłocznego wprowadzenia tych zmian w ustawieniach swojego profilu.
- Odbiorca uzyskuje dostęp do Aplikacji poprzez podanie swojego identyfikatora, loginu i hasła. Login pierwszego użytkownika Odbiorcy jest ustalany podczas rejestracji (wygenerowany automatycznie przez system), a loginy kolejnych użytkowników są ustalane przez pierwszego użytkownika Odbiorcy podczas konfigurowania systemu. Dostawca Aplikacji nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ujawnienie przez Odbiorcę loginu i hasła osobom trzecim.
- Odbiorca może w każdym czasie sprawdzić swoje dane wprowadzone do Aplikacji przy rejestracji poprzez zalogowanie się do swojego profilu, jak również w ten sam sposób może dokonywać ich zmiany, bądź korygować błędy.
Zawarcie umowy
- Za moment zawarcia umowy pomiędzy Dostawcą a Odbiorcą uznaje się moment zapłaty za abonament dostępu do Aplikacji, poprzedzony wypełnieniem formularza rejestracyjnego, założeniem konta w Aplikacji oraz złożeniem oświadczenia o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem.
- Umowa zawierana jest na okres czasu na jaki został wykupiony abonament.
- W przypadku woli Odbiorcy do zawarcia umowy z Dostawcą na kolejny okres, opłacenie abonamentu za kolejny okres czasu (zgodnie z aktualnym cennikiem) poczytuje się za zawarcie umowy na kolejny okres czasu.
- Rejestracji Odbiorcy w Aplikacji może dokonać osoba, która jest umocowana do dokonywania czynności prawnych w imieniu Odbiorcy. Umocowanie weryfikowane jest na podstawie wpisów Odbiorcy w urzędowych rejestrach przedsiębiorców.
- Przed zawarciem umowy z Dostawcą każdemu potencjalnemu Odbiorcy (Klientowi) przysługuje nieodpłatny okres testowy Aplikacji. W okresie testowym Dostawca nie nalicza Klientom żadnych opłat. Długość oferowanego przez Dostawcę nieodpłatnego okresu testowego jest publikowana na stronie Dostawcy.
- W czasie nieodpłatnego okresu testowego Klient korzysta ze wszystkich praw Odbiorcy i w tym samym zakresie są chronione jego prawa i dane.
- Do momentu zakończenia okresu testowego każdy Klient może zrezygnować z korzystania z Aplikacji bez podawania przyczyny. Oświadczenie o rezygnacji należy przesłać na adres: office@calamari.io
- W przypadku nie wykupienia abonamentu po zakończeniu nieodpłatnego okresu testowego, konto Klienta zostanie automatycznie zablokowane, a następnie usunięte z Aplikacji.
- Przed usunięciem konta Dostawca zawsze umożliwia Odbiorcy pobranie jego danych z Aplikacji.
- Opłacenie przez Odbiorcę opłaty abonamentowej za korzystanie z Aplikacji jest podstawą do kontynuowania świadczenia odpłatnych usług Aplikacji.
Opłaty
- Odbiorca dokonuje opłat za dostęp do Aplikacji oraz świadczone przez Dostawcę usługi w formie czasowych abonamentów. Wysokość ceny abonamentu zależy od okresu czasu na jaki wykupiony abonament, liczby zarejestrowanych, a nieusuniętych kont pracowników upoważnionych przez Odbiorcę do dostępu do Aplikacji CALAMARI (liczby użytkowników Aplikacji u danego Klienta) oraz modułów, z których korzysta.
- Ceny abonamentów są zawsze opublikowane na stronie internetowej Dostawcy Aplikacji : http://calamari.io
- Ceny abonamentów są cenami netto (tj. nie zawierają podatku VAT). Cena abonamentu wyrażana jest w: euro, dolarach amerykańskich, polskich złotych.
- Opłatę pierwszego abonamentu uiszcza się po upływie nieodpłatnego okresu testowego, a następnie,przed upływem końca okresu, na który abonament już został wykupiony. Minimalnym okresem możliwym do wykupienia jest 1 miesiąc.
- Płatności za abonament dokonuje się przy użyciu karty kredytowej (Visa, MasterCard, American Express) lub poprzez system PayPal.
- Faktura jest wystawiana nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym została dokonana zapłata za abonament do Aplikacji wysyłana na żądanie do Odbiorcy.
- Kwota do zapłaty na fakturze obliczana jest zgodnie z Cennikiem prezentowanym na stronie internetowej Aplikacji. Przy ustalaniu ceny uwzględniane są również promocje organizowane przez Dostawcę oraz przyznawane przez niego indywidualnie bonifikaty.
- Wszelkie zmiany w cenniku będą ogłaszane na stronie http://calamari.io oraz będą obowiązywać Odbiorcę dopiero od następnego okresu abonamentowego. Odbiorca będzie mógł zrezygnować z korzystania z Serwisu w przypadku, jeśli nie zaakceptuje nowych opłat.
Rozwiązanie umowy
- Dostawcy przysługuje prawo rozwiązania niniejszej umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w przypadku, gdy Odbiorca:
- dokonuje czynności niezgodnych z prawem przy wykorzystaniu Aplikacji;
- działa na szkodę Dostawcy;
- opuszcza się działań zmierzających do naruszenia bezpieczeństwa danych znajdujących się w Aplikacji;
- podejmuje nieuprawnioną próbę dostępu do Aplikacji.
- Po rozwiązaniu umowy Dostawca umożliwi Odbiorcy pobranie danych z Aplikacji, po czym niezwłocznie usunie konto tego Odbiorcy z Aplikacji.
Czasowa blokada konta
- Na wniosek sądu lub organów ścigania Dostawca może zablokować Odbiorcy dostęp do jego konta w Aplikacji na wskazany we wniosku okres.
- Dostawca ma prawo zablokować dostęp do konta Odbiorcy, jeżeli jego nieprawidłowe użytkowanie systemu tworzy zagrożenie dla Aplikacji.
Postępowanie reklamacyjne
- Każdy Odbiorca może złożyć reklamację z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi, nieprawidłowego działania Aplikacji lub nieprawidłowo wystawionej faktury.
- Zgłoszenie reklamacyjne należy składać w formie pisemnej na adres Dostawcy bądź w formie elektronicznej na adres: office@calamari.io wysłanego z konta e-mail użytego do rejestracji Odbiorcy, którego reklamacja dotyczy.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno wskazywać:
- nazwę Odbiorcy, jego adres e-mail użyty do rejestracji (w przypadku zgłoszenia w formie pisemnej),
- czas i okoliczności wystąpienia problemu z działaniem Aplikacji.
- Zgłoszenie reklamacyjne dotyczące nieprawidłowo wystawionej faktury powinno zawierać numer faktury i jej kwotę oraz wskazanie nieprawidłowości w naliczeniu kwoty.
- Zgłoszenia reklamacyjne są rozpoznawane w terminie do 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Jeżeli do rozpoznania zgłoszenia reklamacyjnego niezbędne będą dodatkowe informacje, przed rozpatrzeniem zgłoszenia reklamacyjnego Dostawca zwraca się o udzielenie tych informacji, a czas na rozpoznanie zgłoszenia liczony jest od daty doręczenia Dostawcy żądanych informacji.
- Decyzja o rozpatrzeniu zgłoszenia reklamacyjnego wysyłana jest na adres e-mail Odbiorcy wskazany przy rejestracji jego konta w Aplikacji.
Odpowiedzialność Dostawcy Aplikacji
- Dostawca dołoży wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe działanie Aplikacji.
- Dostawca nie odpowiada za szkody powstałe wskutek niewłaściwego korzystania przez Odbiorcę z Aplikacji, wprowadzenia nieprawdziwych lub niepełnych danych oraz wadliwego funkcjonowania używanego przez Odbiorcę sprzętu komputerowego, oprogramowania czy sposobu łączności.
- Dostawca nie odpowiada za straty Odbiorcy powstałe wskutek awarii oprogramowania, utraty danych oraz czasowej niemożności użycia Aplikacji. Dostawca nie ponosi również odpowiedzialności za decyzje biznesowe Odbiorcy podjęte w związku z korzystaniem z Aplikacji.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone ujawnieniem przez Odbiorcę osobie trzeciej Hasła lub Loginu.
- Dostawca nie odpowiada za jakiekolwiek działania lub zobowiązania Odbiorców powstałe na skutek działania Aplikacji, w tym za zobowiązania księgowe oraz podatkowe.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Odbiorców za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług z przyczyn leżących po stronie osób trzecich (w tym operatorów sieci telekomunikacyjnych) ani spowodowanych działaniami siły wyższej.
Dane Odbiorców
- Dostawca Aplikacji przechowuje oraz przetwarza dane udostępnione mu przez Odbiorców zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności i Umową Powierzenia, które stanowią załączniki do Regulaminu.
- Akceptując niniejszy Regulamin Odbiorca wyraża zgodę na powierzenie danych Dostawcy Aplikacji zgodnie z Umową Powierzenia.
- Dostawca ma prawo do usunięcia konta Odbiorcy, gdy Odbiorca narusza postanowień niniejszego Regulaminu, Polityki Prywatności, Umowy Powierzenia oraz w innych szczególnie uzasadnionych wypadkach.
Zmiany w Aplikacji
- Dostawca zastrzega sobie prawo modyfikacji Aplikacji, zwłaszcza rozszerzania zakresu jej działania.
- O wprowadzonych istotnych zmianach w Aplikacji Dostawca będzie informował drogą mailową.
- W przypadku braku akceptacji istotnych zmian w Aplikacji wprowadzanych przez Dostawcę, które zmniejszają zakres działania Aplikacji, Odbiorca ma prawo do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Umowa zostaje rozwiązana z chwilą doręczenia oświadczenia do Dostawcy.
Postanowienia końcowe
- Dostawca Aplikacji zastrzega sobie prawo do możliwości zmiany Regulaminu.
- Zmiana Regulaminu może nastąpić w szczególności w wypadku:
- zmian technologicznych lub organizacyjnych w działaniu Aplikacji;
- konieczności dostosowania działania Aplikacji i zapisów Regulaminu do nowych przepisów prawa.
- O zamiarze zmiany Regulaminu Dostawca zawiadamia Odbiorców udostępniając treść nowego Regulaminu na internetowych stronach Aplikacji.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie po upływie 21 (dwudziestu jeden) dni od dnia opublikowania nowego regulaminu. W przypadku doręczenia Dostawcy pisemnego oświadczenie Odbiorcy o nieprzyjęciu warunków nowego Regulaminu, umowa zostaje rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym.
- Wszelkie spory wynikłe z realizacji (zawarcia, wykonywania i zakończenia) umowy zawartej pomiędzy Dostawcą a Odbiorcą podlegają jurysdykcji sądów polskich i będą rozstrzygane na podstawie prawa polskiego. Właściwy będzie sąd właściwy miejscowo dla Dostawcy Aplikacji.