Wykorzystujemy pliki cookies do działania naszej witryny, a także do celów analitycznych i reklamowych. Możesz włączyć lub wyłączyć pliki cookie w zależności od potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Gdy przychodzi czas, że organizacji potrzebne jest narzędzie do zarządzania procesami HR, należy odpowiedzieć sobie na pytanie: duże kompleksowe narzędzie do wszystkiego, czy wyspecjalizowane narzędzie, które odpowie na bolączki firmy? Sprawdź, dlaczego małe narzędzie sprawdzi się lepiej niż kompleksowe rozwiązanie.

Wybór odpowiedniego oprogramowania może zaważyć na losach przyszłego funkcjonowania organizacji i rozwijania jej zaplecza technologicznego. Należy więc podejść do wyboru bardzo poważnie i wziąć pod uwagę wszystkie zalety i możliwości dostępnych na rynku rozwiązań.

W tym tekście dowiesz się, dlaczego wyspecjalizowane narzędzie HR do zarządzania czasem pracy, nieobecnościami i dokumentami pracowniczymi jest korzystniejsze niż jedno duże narzędzie, które umożliwia zarządzanie wszystkimi procesami HR.

Czy różni się modułowe narzędzie do zarządzania HR od kompleksowego rozwiązania?

Narzędzie modułowe, takie jak Calamari, charakteryzuje się tym, że składa się z różnych części, z których każda dotyczy innej gałęzi HR. Chcąc wykupić subskrypcję oprogramowania, można wybrać tyle modułów, ile się chce i płacić za korzystanie tylko z nich.

Dodatkowo Calamari jest narzędziem wyspecjalizowanym w ewidencji czasu pracy i nieobecności, dzięki czemu oferuje doskonale dopracowany produkt dostosowany do polityk urlopowych z całego świata. Obecnie Calamari składa się z:

Jedno kompleksowe rozwiązanie sprawdza się najlepiej w przypadku bardzo dużych organizacji, które chcą zarządzać wszystkimi sprawami związanymi z HR z jednego miejsca. Takie rozwiązania są jednak mniej wyspecjalizowane na konkretnych funkcjonalnościach i mają mniej zaawansowanych możliwości.

Z tego samego względu są również bardziej zawodne, a czas oczekiwania na naprawienie błędu lub pomoc od działu obsługi klienta znacznie się wydłuża, podczas gdy w narzędziach takich jak Calamari czas rozwiązania problemu klienta to czasem jedynie godzina od momentu zgłoszenia problemu do Customer Success.

Czym charakteryzują się kompleksowe narzędzia HR:

  • wielozadaniowością – pokrywają wszystkie lub większość potrzeb działu HR;
  • są drogie – a jednocześnie często klient płaci za całe rozwiązanie a nie jedynie za te możliwości narzędzia, które wykorzystuje;
  • są mniej wyspecjalizowane – zajmują się wszystkim po trochu;
  • trudne do wdrożenia – mają mnóstwo zakładek i ustawień, które trzeba poznać;
  • jest nieintuicyjne dla pracowników – muszą przechodzić dodatkowe szkolenia, żeby wiedzieć, jak z niego korzystać;
  • długi czas oczekiwania na pomoc Obsługi Klienta.

Dlaczego małe, wyspecjalizowane narzędzie HR jest lepsze niż kompleksowe oprogramowanie

Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Sprawdź, dlaczego małe rozwiązanie HR wyspecjalizowane w konkretnych gałęziach zarządzania zasobami ludzkimi sprawdzi się lepiej w Twojej organizacji niż jedno wielkie oprogramowanie od wszystkiego.

Specjalizacja

Calamari zajmuje się kilkoma konkretnymi funkcjonalnościami do zarządzania czasem pracy, obecności i informacjami o pracownikach, co pozwala programistom skupić się na dopracowaniu wszystkich szczegółów narzędzia i wprowadzania możliwości, dzięki którym korzystanie z nich będzie proste i wydajne.

Dzięki takiej specjalizacji zespoły produktowe mają szansę lepiej przetestować rozwiązanie i utrzymać porządek w bibliotekach, a także stale rozwijać nowe funkcjonalności z pełnym zrozumieniem systemu, co przekłada się na jego niezawodność i rzadkość występowania problemów.

Jednocześnie ekipa Calamari doskonale zna się na produkcie, który tworzy i jego realiach w życiu pracowniczym organizacji na całym świecie, dzięki czemu możliwe jest tworzenie oprogramowania, które odpowie na potrzeby wszystkich.

Dbałość o oprawę wizualną i UX/UX

Tworząc konkretne rozwiązanie, zespoły produktowe i designerskie cały czas ze sobą współpracują i orientują się w wykorzystywanych technologiach oraz oprawie graficznej. Dzięki temu całość narzędzia może powstawać w taki sposób, aby korzystanie z poszczególnych elementów aplikacji było intuicyjne, a wszystkie opcje dobrze widoczne i funkcjonalne.

Uspójnienie interfejsu to niezwykłe ułatwienie zarówno dla administratorów zarządzającym procesami HR wewnątrz narzędzia, jak również dla pracowników, którzy codziennie rejestrują czas pracy czy zgłaszają nieobecności za jego pośrednictwem.

Przystępna cena

Za wyspecjalizowany produkt zwykło się sądzić, że trzeba płacić więcej, jednak dzięki specjalizacji koszty rozwoju i utrzymania narzędzia są niższe, co bezpośrednio przekłada się na cenę produktu, jaką musi ponieść klient.

Jednocześnie modułowość Calamari pozwala płacić jedynie za te funkcjonalności, z których klient w rzeczywistości korzysta, co w przypadku dużych rozwiązań jest często powodem przepalania budżetu i generowania zbędnych kosztów.

Proste wdrożenie i onboarding

Narzędzie do zarządzania czasem pracy to w porównaniu z kompleksowym rozwiązaniem prostota i szybkość wdrożenia. Mniejsza liczba opcji, widoków i możliwości z różnych gałęzi zarządzania HR sprawia, że administratorzy i pracownicy dużo szybciej uczą się, jak korzystać z narzędzia.

Dodatkowo wdrożenie mniejszego narzędzia to również mniej czasu potrzebnego na jego odpowiednie ustawienie, przeniesienie informacji i dostosowanie do potrzeb organizacji.

Wzrost i skalowanie

Narzędzia takie jak Calamari rozwijają się wraz z Twoją firmą. Dzięki temu masz wpływ na to, w jakim kierunku rozwija się oprogramowanie i jakie nowe funkcjonalności się w nim pojawią. Wraz z rozwojem modułów, narzędzie oferuje coraz więcej możliwości, które odpowiadają na coraz nowe potrzeby, które pojawiają się podczas rozwoju i skalowania biznesu.

Zgodność politykami urlopowymi większości krajów

Jaki produkt globalny i wyspecjalizowany w zarządzaniu czasem pracy, Calamari oferuje zgodność z politykami urlopowymi większości krajów na świecie. W ten sposób wspiera organizacje międzynarodowe, a także zespoły zdalne i hybrydowe.

Dzięki specjalizacji mogliśmy dołożyć starań, by bez względu na kraj, z jakiego pochodzi pracownik, można było dodać go do systemu i zarządzać jego nieobecnościami w zautomatyzowany sposób tak samo, jak w przypadku innych w zespole. Jest to możliwe dzięki funkcjonalności tworzenia dowolnej ilości polityk urlopowych i podpinania ich do konkretnych pracowników lub ich grupy.

Elastyczność

Modułowe rozwiązanie Calamari to również elastyczność. Możesz dodawać nowe moduły, zmniejszać i zwiększać liczbę pracowników, a także zmniejszać liczbę modułów. Wszystko to możesz zrobić samodzielnie w panelu administratora bez konieczności konsultowania się z obsługą klienta.

Masz więc pełną kontrolę nad tym, za co płacisz, kiedy płacisz i w jakiej formie chcesz się rozliczać, dzięki czemu wszystko jest w Twoich rękach.

Prostota użytkowania

Dzięki intuicyjnym widokom i dobrze przemyślanym rozkładem funkcjonalności, korzystanie z Calamari jest szybkie, wygodne i niezwykle proste. Dzięki temu umożliwia zarządzanie HR w małych i średnich firmach bez konieczności zatrudniania działu HR. Narzędzie sprawia, że jedna osoba jest w stanie kontrolować procesy związane z zarządzaniem czasu pracy. To dodatkowa oszczędność pieniędzy, a także szansa, by rozwijać organizację w swoim tempie.

Integracje z zewnętrznymi narzędziami i API

W Calamari wiemy, jak wielki wpływ na produktywność ma odpowiedni tech stack, dlatego nasze narzędzie do zarządzania nieobecnościami i czasem pracy umożliwia integrację z takimi popularnymi narzędziami, jak:

  • Slack,
  • Jira,
  • Asana,
  • Ms Teams,
  • Microsoft 265,
  • Basecamp.

Umożliwiamy również integrację poprzez open API, dzięki której możliwe jest stworzenie własnych sposobów rejestracji czasem pracy, np. w postaci czytnika kart.

Wsparcie Customer Success i szybki czas reakcji

Wyspecjalizowane narzędzie takie jak Calamari pozwala pracownikom doskonale poznać zasady jego działania, dzięki czemu cały dział Obsługi Klienta posiada odpowiednią wiedzę, by pomóc klientowi. Klient nie zostaje więk przekierowywany z działu do działu, tracąc czas na uzyskanie pomocy, ale dostaje ją od konsultanta, z którym się porozumiał.

W zależności od skomplikowania problemu klienta czas oczekiwania może być różny, jednak w Calamari cieszymy się bardzo szybkim czasem reakcji i doskonałymi opiniami i zespole pomocy klientowi, który każdego dnia daje z siebie wszystko i czuwa, by wspierać klientów na każdym etapie korzystanie z narzędzia

Podsumowanie

Małe narzędzie o wyspecjalizowanym profilu pozwala zarządzać procesami HR wydajnie i umożliwia oszczędzenie pieniędzy, co jest niezwykle ważne w przypadku rozwijających się i skalujących firm. Dzięki integracjom możesz łączyć narzędzia ze sobą, przez co na etapie rozwoju organizacji nie potrzebujesz od razu wielkiego kompleksowego rozwiązania, które będzie pochłaniają mnóstwo czasu i pieniędzy.

Przekonaj się, że Calamari to doskonałe rozwiązanie dla Twojej organizacji i wypróbuj je już dziś przez 14 dni za darmo.

Wiedza HR w Twoim mailu

Otrzymuj regularne informacje i upraszczaj HR razem z nami

Dziękujemy za dołączenie!
Ups! Coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie!