Brak kontroli nad papierowymi wnioskami
Naszym głównym problemem było to, że wszystkie wnioski urlopowe składane były w formie papierowej. Często nie trafiały one do działu kadr, wiec nie było nad tym żadnej kontroli ani ewidencji w systemie. Było to bardzo uciążliwe – strata papieru i czasu wszystkich dookoła.
Zanim zdecydowaliśmy się na zakup systemu elektronicznego, przetestowaliśmy kilka rozwiązań na rynku i wybraliśmy ten który był dla nas najbardziej odpowiedni. Pierwsze zagraniczne rozwiązanie, które wybraliśmy zupełnie nam nie pasowało. Nie do końca było dostosowane do naszego prawa polskiego, a co więcej bardzo długo musiałam czekać na wszelkie zmiany, o które prosiłam.
Nasza firma potrzebowała czegoś lepszego, dlatego przestawiliśmy się na Calamari. Oprogramowanie to jest w pełni dostosowane do prawa polskiego oraz jest bardziej przejrzyste i intuicyjne. Konfiguracja była bardzo prosta i program sam w sobie jest bardzo prosty. Nie potrzeba tu wielkich szkoleń, żeby zacząć z niego korzystać. Mając zaufanie do nowoczesnych technologii, nie martwiłam się, że pracownicy sobie nie poradzą
Posiadając taki system elektroniczny, mam możliwość kontroli wszystkiego na bieżąco. Myślę że zmniejszyło to mój czas pracy poświęcany do zarządzania nad urlopami przynajmniej o 30%. Co więcej, proces akceptacji jest teraz trochę dłuższy – jeden przełożony, drugi przełożony, a dopiero potem dział kadr.
Jeśli chodzi o moduł Calamari Czas Pracy, spóźnienia, z którymi wcześniej mieliśmy problemy, ewidentnie się zmniejszyły. Teraz wszystko jest jasne – kto, o której godzinie przyszedł i wyszedł i czy rzeczywiście przepracował tyle godzin ile powinien. Jest to dobre przy późniejszej ocenie pracownika. Dodatkowo dzięki Calamari pozwoliliśmy naszym pracownikom na elastyczny czas pracy oraz prace zdalną, co nie było wcześniej możliwe.