Wykorzystujemy pliki cookies do działania naszej witryny, a także do celów analitycznych i reklamowych. Możesz włączyć lub wyłączyć pliki cookie w zależności od potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Dobra komunikacja w zespole i produktywne wykorzystywanie zasobów to według naszego zespołu klucze do sukcesu. Dobre zaplecze technologiczne i efektywne procesy komunikacyjne sprawiają, że nasza praca przebiega sprawnie i bezproblemowo.

Przez lata tworzenia Calamari zebraliśmy wiedzę na temat oprogramowania biznesowego, co pozwoliło nam stworzyć solidny tech stack, który chcemy Ci zaprezentować.

Wybieranie odpowiednich narzędzi nie jest jednorazowym zajęciem, a ciągłym poszukiwaniem usprawnień. Właśnie dlatego w Calamari wybieramy takie rozwiązania, które rozwijają się razem z nami i jesteśmy na bieżąco z nowymi trendami, dzięki którym możemy stale poprawiać wewnętrzną komunikację i produktywność zespołów.

Dowiesz się, z jakich narzędzi korzystamy, w jaki sposób ułatwiają nam pracę i jaki mają wpływ na produktywność naszego zespołu – mamy nadzieję, że ten materiał pomoże Ci w doborze własnego stacku technologicznego.

Budowanie tech stacku w liczbach

Badanie przeprowadzone przez monday.com na temat zmian w zapleczu technologicznym pokazało, że mimo obecnej sytuacji ekonomicznej, większość amerykańskich, australijskich i angielskich firm zwiększyło budżet na oprogramowanie w 2022 roku. Firmy te oczekują również wzrostu budżetu na oprogramowanie w roku 2023 (64% badanych).

Narzędziami, na których managerzy IT skupiają się najbardziej, są te, które umożliwiają wydajną i produktywną pracę zespołów. Badanie pokazało również, że aż 84% firm korzysta z więcej niż 3 narzędzi w codziennej pracy.

Wśród najpopularniejszych narzędzi, w jakie inwestowali badani, znalazły się między innymi narzędzia do komunikacji. Potrzebę zmian w dotychczasowym zestawie oprogramowania wyraziło aż 86% badanych.

Powyższe dane pokazują, że potrzeba rozwoju zaplecza technologicznego jest ogromna, a organizacje mimo podejmowanych dotychczas działań, wciąż nie osiągnęły poziomu wydajności i komunikacji, które zadowoliłyby je w zupełności.

To samo badanie pokazało również, że ilość nie zawsze znaczy jakość. 53% respondentów przyznało, że w firmowym tech stacku jest 2 lub więcej narzędzi, których usunięcie nie wpłynęłoby na produktywność organizacji. Należy więc wybierać rozważnie i zwracać uwagę na integracje – to właśnie one sprawiają, że praca z wieloma narzędziami staje się szybsza i wygodniejsza.

ft1

Narzędzia, które podnoszą naszą produktywność każdego dnia

Przez 8 lat budowania firmy mieliśmy możliwość wypróbowania mnóstwa różnych narzędzi. Część z nich jest z nami do dziś, z innych zrezygnowaliśmy na rzecz alternatyw, które lepiej odpowiadał naszym wymaganiom. Dzięki nim pracujemy efektywnie i możemy dostarczać klientom wysokiej jakości narzędzie, jakim jest Calamari.

Aplikacje, z których korzysta cała organizacja

To oczywiste, że wewnątrz jednej organizacji istnieją różne zespoły mające odmienne potrzeby dotyczące narzędzi. Są jednak takie, których używają wszyscy – to właśnie one są naszą wspólną przestrzenią do wymiany informacji na firmowe tematy.

Dzięki nim czujemy, że jesteśmy jednym zespołem, nawet mimo tego, że pracujemy z różnych miejsc w Polsce. Pomagają nam zachować ciągłość komunikacji, która przekłada się bezpośrednio na efektywność naszych działań.

Slack

Slack to jeden z najpopularniejszych komunikatorów biznesowych, z którego na co dzień korzysta ponad 10 milionów użytkowników dziennie.Jest naszym podstawowym wewnętrznym kanałem komunikacyjnym.

Na Slacku rozmawiamy zarówno w ramach całej organizacji jak i w ramach zespołów. Opracowaliśmy system nazewnictwa kanałów tak, aby komunikacja przebiegała w efektywny sposób.Do naszych dobrych praktyk należą:

  • tworzenie kanałów zespołowych i międzyzespołowych,
  • prowadzenie dyskusji na kanałach w ramach wątków zapoczątkowanych nazwą poruszanego tematu,
  • aktualizowanie statusów tak, by współpracownicy widzieli naszą dostępność w danej chwili,
  • tworzenie kanałów dla większych projektów.

Slack to również miejsce, na którym publikujemy informacje o sprawach organizacyjnych – zmianach w zespołach, ważnych spotkaniach czy wyjazdach firmowych. Nie brakuje również kanałów, które zastępują nam poranną kawę w kuchni. Dzięki temu nie tylko pracujemy sprawnie, ale dbamy też o wzajemne relacje, co przekłada się na efektywną współpracę. To nie przypadek, że integracja Calamari ze Slackiem jest najbardziej rozwinięta. Widzieliśmy, jak to narzędzie potrafi podnieść produktywność zespołów, dlatego wykorzystaliśmy możliwość tworzenia zaawansowanych integracji sprawiając, że bezpośrednio z naszego komunikatora, możemy wysłać wniosek o urlop lub zalogować czas pracy.

Więcej na temat naszej integracji ze Slackiem dowiesz się tutaj

Google Workspace

Narzędzia spod znaku najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Gmail, Google Docs czy Google Drive są ogromnym ułatwieniem w codziennej pracy.

Poprzez e-maile komunikujemy się między sobą, z klientami i firmami, z którymi prowadzimy wspólne działania.

Dokumenty Google pozwalają nam pracować na tekście, tworzyć konspekty działań, a niejednokrotnie prowadzić asynchroniczne burze mózgów w komentarzach. Współpraca nad tekstem może odbywać się w czasie rzeczywistym, dzięki czemu szybciej wprowadzamy zmiany, a każdy zaangażowany w dany projekt może w każdej chwili wrócić do pliku.

Google Drive pozwala na tworzenie folderów, w których każdy z działów przechowuje pliki, z których korzystamy w pracy.

Dzięki Google Meets możemy w każdej chwili porozmawiać, zobaczyć się i pchnąć pracę naprzód. Zdajemy sobie sprawę, że komunikacja pisana nie zastąpi tej na żywo, dlatego chętnie spotykamy się w tej internetowej przestrzeni, wiedząc, że w ten sposób lepiej się dogadamy i szybciej zrealizujemy projekt.

Kalendarz Google pomaga nam planować spotkania. Calamari integruje się również z nim, dzięki czemu wszystkie zmiany dotyczące nieobecności są na bieżąco wyświetlane w kalendarzu. Dzięki temu widzimy, kiedy ktoś jest dostępny i kiedy możemy się z nim spotkać. To niezwykle wygodne rozwiązanie, dzięki któremu zarządzanie czasem staje się banalnie łatwe.

Calamari

Wśród podstawowego tech stacku Calamari nie mogło zabraknąć naszej własnej aplikacji! Wierzymy w nasz produkt, dlatego korzystamy z niego na co dzień. Rejestrujemy przepracowane godziny, odnotowujemy przerwy, zgłaszamy nieobecności, przechowujemy dokumenty i możemy zawsze sprawdzić, kto jest obecny w biurze, kto pracuje z domu, a kto ma wolne.

Wszystkie te informacje ułatwiają nam optymalne planowanie zadań w oparciu o dostępność reszty zespołu. Wszystko na intuicyjnych i przyjemnych dla oka widokach.

Korzystanie z naszej własnej aplikacji to również możliwość kontrolowania bieżących zmian podczas codziennego użytkowania. Dzięki temu, że wszyscy w firmie korzystamy z Calamari, szybciej dostrzegamy błędy i możemy zacząć działać, by je wyeliminować. Jest nam również łatwiej dostrzec potrzebę zmian i dodawania funkcjonalności, których brak czujemy na samych sobie.

Dowiedz się więcej o rejestracji czasu pracyzarządzaniu urlopami i prowadzeniu dokumentacji pracowniczej z Calamari.

Narzędzia, dzięki którym nasz Customer Success jest na 5!

Nasz dział customer success,każdego dnia db o klientów, pomaga im w problemach i służy odpowiedzią na wszelkie pytania. Dzięki wiedzy, doświadczeniu i podejściu zespołu do klientów możemy się stale rozwijać, a liczba zadowolonych użytkowników stale rośnie.

Poznaj nasz team Customer Success i zobacz, jak pracuje na co dzień!

Żeby pracować produktywnie, zespół potrzebuje własnych narzędzi, dzięki którym komunikuje się z klientem. Wśród nich znalazły się:

Intercom

Intercom to platforma, która umożliwia komunikację z klientami, m.in. przez mailingi , czat czy centrum pomocy dla użytkowników.

W Centrum Pomocy znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania, co pozwala im samodzielnie znaleźć rozwiązanie problemu lub dostać od zespołu Customer Success konkretną instrukcję działania.

W razie dodatkowych pytań, zespół jest w stanie szybko odpowiedzieć na potrzeby Klientów przez chat, co sprawia, że wszelkie wątpliwości rozwiązywane możliwie najszybciej. Dzięki wykorzystaniu Intercomu, dział pracuje efektywnie i zyskuje mnóstwo czasu, który może poświęcać na wsparcie obecnych spotkania z nowymi klientami Calamari.

Trello

Trello to aplikacja stworzona do zarządzania tablicami kanban, która w dziale CS jest wykorzystywana do zarządzania zadaniami. Prosta forma i łatwość użytkowania pozwala na priorytetyzowanie zadań, a także jest źródłem informacji dla całego zespołu na temat postępów prac pozostałych członków zespołu.

Wykorzystanie tego narzędzia pozwala zachować porządek i rytm w pracy, dzięki któremu Customer Success pracuje wydajnie i jest w stanie zareagować na wiadomość od klienta w ciągu zaledwie 15 minut w godzinach pracy zespołu.

Narzędzia wspierające współpracę zespołu Designu

Zespół Designu Calamari jest odpowiedzialny zarówno za wygląd strony, aplikacji jak i wizualnej strony marketingu. W swojej codziennej pracy wykorzystuje:

Figma

Figma to platforma do prototypowania i projektowania UI/UX, która umożliwia pracę w tym samym czasie przez kilka osób jednocześnie. Znajduje się w chmurze, więc nie ma problem z jej działaniem niezależnie od tego, na jakim sprzęcie preferuje pracować grafik.

W Calamari to właśnie tutaj powstają nowe widoki aplikacji oraz strony internetowej, nad którą ciężko pracują całe zespoły. Największą zaletą Figmy jest możliwość trzymania plików w chmurze i dostępu do nich dla wszystkich pracowników. Dzięki temu w wygodny sposób graficy mogą współpracować z innymi działami, proponując nowe rozwiązania i dyskutując nad pomysłami.

Adobe Illustrator

Adobe Illustrator to program do grafiki wektorowej, który pozwala tworzyć zaawansowane projekty na miarę najlepszych designerów na świecie. Ze względu na wsparcie oraz jakość oprogramowania, jest jednym z narzędzi, po które chętnie sięgamy.

Jest to narzędzie, którego zespół graficzny używa do przygotowania projektów, które następnie są dopracowywane w Figmie. Dzięki temu rozwiązaniu w ogólnodostępnej bazie plików graficznych w aplikacji panuje porządek, a odpowiedni podział projektów na foldery oraz odpowiednie ich nazewnictwo dodatkowo podnoszą efektywność pracy zespołu.

ft2

Narzędzia, które wspierają developerów Calamari

W naszym zespole nie brakuje programistów i testerów każdego dnia dbających o jakość i nowe funkcjonalności aplikacji. Dzięki odpowiednim narzędziom ich praca jest uporządkowana i produktywna.

Jira

Jira to oprogramowanie tworzone przez firmę Atlassian służące do wspierania zespołów w procesie wytwarzania oprogramowania. Umożliwia zarządzanie i kontrolę nad przebiegiem prac w projekcie. Nasi programiści korzystają z niego każdego dnia, dlatego Calamari oferuje również integrację z Jirą.

W Jirze zbierane są wszystkie projekty, zadania oraz usprawnienia zgłoszone przez klientów przez współpracujący z programistami zespół Customer Success.

Podobnie do Trello – Jira jest narzędziem, które umożliwia ustalenie kolejności wykonywanych prac w taki sposób, by zachować balans pomiędzy utrzymaniem aplikacji, a wprowadzaniem kolejnych funkcjonalności. Każde z zadań ma swoją punktację, która określa wkład pracy potrzebny do wykonania zadania. Pozwala to oszacować, ile czasu zajmie wykonanie danego zadania, a to z kolei przekłada się na zarządzanie projektami w systemie sprintów.

Dzięki korzystaniu z Jiry programiści pracują produktywnie i w pełni wykorzystują swój czas. Jednocześnie dostęp do platformy mają również osoby z innych działów, dzięki czemu wszyscy są na bieżąco z aktualnym postępem prac.

Bitbucket

Bitbucket to kolejne należące do Atlassiana narzędzie. To repozytorium kodu i system kontroli wersji, który umożliwia programistom na zarządzanie kodem źródłowym aplikacji. Zapewnia możliwość ograniczenia dostępu do kodu źródłowego, wspiera przepływ pracy projektu, a co najważniejsze z naszego punktu widzenia – integruje się z Jirą, dzięki czemu znacznie ułatwia kontrolowanie tego, co dzieje się z kodem.Takie rozwiązanie umożliwia naszemu zespołowi jednoczesną pracę na tym samym kodzie.

Slite

Slite to baza wiedzy, którą nasi programiści wykorzystują do dzielenia się informacjami, takimi jak: dokumentacja projektowa, instrukcje lub zasady dotyczące pracy, np. sposób opisywania zadań w Jirze. Dzięki tej aplikacji wszystko jest konsekwentnie opisywane w ten sam sposób, zapewniając nie tylko przejrzystość, ale również efektywniejszą pracę.

Narzędzia, które podnoszą produktywność działu marketingu

Nasz dział marketingu stale się rozwija i testuje nowe rozwiązania. Oprócz stałego używania Google Docs do opracowywania treści, korzystamy z wielu innych pomocnych programów, dzięki którym odnajdujemy się w marketingowym szaleństwie.

Miro

Praca kreatywna nie jest łatwa – to miliony pomysłów, tysiące inspiracji, setki projektów i dziesiątki planów ich realizacji. Aby móc pracować sprawnie i efektywnie, potrzebowaliśmy miejsca, w którym możemy dzielić się wizualnymi inspiracjami, tworzyć plany i harmonogramy, a także zbierać informacje i materiały niezbędne do realizacji projektów.

Wybraliśmy Miro, ponieważ pozwala nam pracować w rozproszonym zespole w tej samej wirtualnej przestrzeni. Jeden widok daje możliwość tworzenia mnóstwa mniejszych, dzięki czemu wszystko trzymamy w jednym miejscu. To znacznie ułatwia burzę mózgów i pozwala nam pracować na tym samym pliku w tym samym czasie.

Miro pozwala nam na korzystanie z takich komponentów, jak: diagramy, mapy myśli, wykresy, tabele i wiele innych, które pozwalają nam przelać myśli i przedstawić je pozostałym w przystępnej formie.

Google Analytic

Skuteczny marketing? Nie da się tego określić, jeżeli nie sprawdza się efektów swoich prac. Jednym z narzędzi, które dostarczają nam wiedzę na temat skuteczności działań marketingowych jest właśnie Google Analytics.

Pracując w oparciu o dane, nie tracimy czasu na to, co nie przynosi efektów, za to skupiamy się na dopracowaniu i rozwijaniu technik, które działają. Dzięki temu każdy dzień pracy jest produktywny i produktywnie spożytkować nasze zasoby.

Semrush

Pomocą w docieraniu do coraz większej liczby odbiorców jest dla nas Semrush. To kompleksowe narzędzie do badania efektywności kampanii SEO i SEM. Jest również pomocą w poszukiwaniu inspiracji do tworzenia tekstów na bloga, ponieważ chcemy poruszać najbardziej istotne dla naszych użytkowników problemy i zagadnienia.

Dzięki niemu również możemy sprawdzać wyniki naszych działań, a także ruch na stronach. Wszystkie te informacje pomagają nam w planowaniu kolejnych publikacji i pisaniu ich w efektywny sposób.

Notion

Każdy zespół potrzebuje swojej bazy wiedzy, którą może się wymieniać i do której wracać.W Notion zbieramy treści, by w odpowiednim momencie móc się do nich odwołać. Przyjemna wizualna forma i mnóstwo aplikacji wewnątrz daje nam ogromną swobodę tworzenia różnego rodzaju dokumentów w zależności od ich charakteru, tematyki czy przeznaczenia.

To również miejsce na podsumowanie cyklicznych działań, którymi w ramach firmy dzielimy się na spotkaniach. Pozwala nam to spojrzeć na naszą pracę z szerszej perspektywy.

ft3

Jira

Jira jest nietypowym narzędziem dla zespołów marketingu, jednak u nas sprawdza się ze względu na pracę w sprintach. Planujemy w niej działania na kolejne tygodnie, i na jej podstawie przeprowadzamy cotygodniowe spotkania. Pomaga ona utrzymać koncentrację na najważniejszych tematach, unikając rozproszenia przez wszelkie pomysły, których w takim dziale jak marketing, może być całkiem dużo.

Podsumowanie

Narzędzia, które wykorzystujemy, pomagają nam oszczędzić czas dzięki oraz podnosić wydajność zespołów. Nasz tech stack pozwala zbierać mnóstwo danych do analiz, na których opieramy się przy obieraniu kierunku dalszych działań. Dobre narzędzia pozwalają nam pracować na wysokim poziomie i stale się rozwijać. Czerpiemy też z nich inspiracje do rozwoju własnego oprogramowania, tak by Calamari usprawniało pracę zespołów na całym świekcie. Mamy nadzieję, że nasz tech stack okazał się inspiracją dla Twojego zespołu. A jeśli chcesz dołączyć do niego Calamari – napisz do nas.

Wiedza HR w Twoim mailu

Otrzymuj regularne informacje i upraszczaj HR razem z nami

Dziękujemy za dołączenie!
Ups! Coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie!