Calamari zostało przyjęte bardzo entuzjastycznie, głównie ze względu na to, że wszystko można zrobić online, korzystając chociażby z telefonu komórkowego.
Cenną wartością, która przełożyła się na ułatwienie komunikacji w organizacji, jest możliwość wglądu w kalendarz, na którym widoczne są nieobecności pracowników z danego działu lub też, w zależności od ustawień, nieobecności całej firmy, co pozwala zaplanować i rozłożyć pracę zespołu na długo wprzód.
Wprowadzenie Calamari znacząco odciążyło osobę od pracy typowo kadrowej, czyli sprawdzania stanów urlopów, pilnowana przepływu dokumentacji związanej z ewidencją czasu pracy czy chociażby kwestiami związanymi ze zgłaszaniem urlopów na żądanie.
Z racji tego, że każdy pracownik ma na bieżąco dostęp do swoich wniosków, nieobecności czy przepracowanych godzin, sam może monitorować swoje zasoby. Na koniec miesiąca wystarczy wygenerować raport, który zawiera wszelkie informacje niezbędne do rozliczenia miesiąca.