Wykorzystujemy pliki cookies do działania naszej witryny, a także do celów analitycznych i reklamowych. Możesz włączyć lub wyłączyć pliki cookie w zależności od potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Szybki przepływ informacji w firmie i stworzenie ekosystemu oprogramowania, w którym aplikacje współpracują ze sobą, umożliwia pracownikom sprawne przekazywanie niezbędnych danych pomiędzy systemami. To skuteczny sposób na zoptymalizowanie procesów w organizacji, który umożliwia jednocześnie optymalizację zagadnień związanych między innymi z organizacją pracy i zarządzaniem zespołami.

Z tego względu, podczas tworzenia Calamari, kładliśmy duży nacisk na to, by system był w stanie integrować się z innymi narzędziami, by ułatwiać codzienne obowiązki przedsiębiorców i ich pracowników.

Sprawdź, z jakimi narzędziami integruje się Calamari i jak wiele korzyści może to przynieść Twojej organizacji.

Zalety integracji

Możliwość połączenia ze sobą różnych biurowych narzędzi – zarówno za pomocą integracji oferowanych przez twórców poszczególnych programów, jak również na indywidualne potrzeby klientów z użyciem dokumentacji API – niezwykle ułatwia pracę. Przede wszystkim pozwala na sprawne przenoszenie kont i danych pracowniczych pomiędzy poszczególnymi narzędziami, dzięki czemu usprawniają przepływ informacji i skracają czas potrzebny do wprowadzenia danych we wszystkie niezbędne miejsca.

Celem integracji narzędzi biurowych jest przede wszystkim umożliwienie firmom stworzenie software’owego ekosystemu, wewnątrz którego wszelkiego rodzaju informacje automatycznie aktualizują się w każdym niezbędnym narzędziu. Rola poszczególnych narzędzi może być bardzo różna. Od przekazywania powiadomień o urlopach, spóźnieniach czy pracy zdalnej za pośrednictwem komunikatorów po integrację usprawniające proces onboardingu, offboardingu, rozliczania nieobecności, benefitów czy wypłat pracowniczych, minimalizują możliwość wystąpienia błędów i sprawiają, że zmiany dotyczące danych pracowników są dla nich widoczne, a w razie potrzeby widoczne również dla innych osób w organizacji, dla których są one istotne.

Jakie integracje oferuje Calamari?

Calamari oferuje liczne integracje z popularnymi biurowymi narzędziami, dzięki którym usprawnia przekazywanie informacji na temat wniosków urlopowychpracy z domu, urlopu macierzyńskiego lub innych zmian w godzinach pracy zatrudnionych osób. Takie rozwiązanie ułatwia zarządzanie czasem w różnego rodzaju organizacjach oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia błędów, takich jak niepoprawne przepisanie danych, zagubione listy obecności i wiele innych. Integracja Calamari dotyczy zarówno modułu ClockIn – ewidencja czasu pracy, jak również Leave – elektroniczne wnioski urlopowe. Dzięki nim niewielkim kosztem można znacznie zoptymalizować pracę działu HR, dzięki czemu specjaliści będą mogli poświęcić więcej czasu procesowi rekrutowania najlepszych specjalistów, dbania o kulturę organizacji i work-life balance pracowników.

Calamari oferuje integrację z następującymi narzędziami:

Oprócz wymienionych wyżej, Calamari umożliwia również tworzenie integracji dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów za pomocą API. Wśród najpopularniejszych rozwiązań, jakie wybierają, znajduje się rozpoczynanie pracy za pomocą zakodowanej karty, odcisku palca lub rozpoznawania twarzy. Oprócz tego możliwe jest również nawiązanie współpracy i stworzenie integracji. Zespół customer success dba o potrzeby współpracujących z Calamari firm, a doświadczeni programiści ciągle pracują nad nowymi rozwiązaniami, w tym kolejnymi integracjami.

Poznaj integracje Calamari

Wybierając Calamari, warto wiedzieć, jak szeroki wachlarz możliwości umożliwia każde z połączeń z innymi programami. Dzięki nim, stworzenie działającego, prostego w obsłudze i utrzymaniu ekosystemu firmowych narzędzi staje się dziecinnie proste!

ft1

Calamari i Slack

Slack to obok MS Teams najpopularniejszy komunikator biurowy na świecie. Każdego dnia korzysta z niego ponad 10 milionów użytkowników ze 150 krajów na całym świecie. Integracja z tym narzędziem jest niezwykle wygodna i otwiera szerokie możliwości do tworzenia obsługiwanych z poziomu komunikatora aplikacji i funkcjonalności.

Integracja Calamari ze Slackiem umożliwia przede wszystkim wykorzystanie zakładki Home Tab widocznej na pasku użytkowników, kanałów i aplikacji w zakładce "Apps". Znajdując się na niej, użytkownik ma możliwość:

  • logowania do Calamari kontem Slacka,
  • wnioskowania o nieobecności różnych rodzajów, w tym pracę zdalną i urlop na żądanie,
  • otrzymywania notyfikacji na temat akceptacji lub odrzucenia wniosku,
  • dodawania powodu nieobecności i swojego zastępcy,
  • dodawania notatek i plików do wniosku urlopowego,
  • sprawdzania swoich limitów urlopowych,
  • rozpoczynania i kończenia dnia pracy,
  • oznaczania przerwy w trakcie pracy,
  • rozpoczynania dnia pracy z przypisanym projektem,
  • podejrzenia historii swojego dnia pracy,
  • synchronizacji zgłoszonych nieobecności ze statusami w Slacku.

Oprócz tego Calamari umożliwia wykonanie powyższych czynności za pomocą komend, których lista dostępna jest na stronie Pomocy.

Połączenie ze Slackiem pozwala również na stworzenie dedykowanych kanałów, na których wyświetlane będą informacje o rozpoczęciu i zakończeniu pracy poszczególnych osób, nadchodzących urlopach czy powiadomieniach o nadchodzących świętach i urodzinach pracowników. Możliwe jest również podejrzenie listy obecności za pomocą skrótów.

Z poziomu strony webowej Calamari można również ustawić powiadomienia, które przypominają o zbliżającej się godzinie rozpoczęcia i zakończenia dnia pracy. Wszystkie wyżej opisane czynności dostępne są dla każdego użytkownika.

Managerowie

Oprócz podstawowego dostępu do opisanych wyżej funkcji, managerowie mogą również:

  • akceptować bądź odrzucać wnioski urlopowe,
  • wyświetlać szczegóły złożonych wniosków,
  • otrzymywać powiadomienia o spóźnieniach i nadużyciach swojego zespołu.

Więcej na temat tego rozwiązania dowiesz się z podstrony integracji ze Slackiem. Wraz z rozwojem aplikacji, Calamari stale dodaje do Slacka nowe funkcjonalności. Jeśli chcesz być na bieżąco i wykorzystywać cały potencjał płynący z tego rozwiązania, obserwuj Co nowego – Integracja Slack, gdzie publikujemy najnowsze zmiany w oprogramowaniu.

Calamari i Google Workspace

Integracja z narzędziami Google to kolejna z listy tych, których nie powinno zabraknąć w biurowym oprogramowaniu. Z narzędzi wchodzących w skład Google Workspace każdego miesiąca korzysta ponad 2,6 miliarda użytkowników.

Połączenie Calamari z Google umożliwia przede wszystkim:

  • logowanie do Calamari za pomocą konta Google,
  • importowanie pracowników,
  • synchronizację zgłoszeń z kalendarzami: prywatnym kalendarzem użytkownika lub kalendarzem całej organizacji.

Po włączeniu integracji, zgłoszone przez użytkownika nieobecności, praca zdalna i urlopy zostaną zsynchronizowane z Kalendarzem Google, co umożliwia wygodne planowanie obowiązków. Informacje na temat dni wolnych i pracy z domu aktualizują się automatycznie wraz ze zmianami w Calamari.

Udostępnienie prywatnego kalendarza na kalendarz organizacji to dobry sposób, by przekazywać pomiędzy pracownikami informacje na temat nadchodzących urlopów, planowanych spotkań i projektów. Eliminuje to konieczność przeklikiwania kalendarzy lub ręcznego dodawania nieobecności w celu zorientowania się w dostępności poszczególnych, obecnych nawet, osób. Zarządzanie zadaniami staje się znacznie prostsze dzięki widokowi kalendarza zawierającego wszystkie istotne wydarzenia.

Kalendarze nieobecności pracowników wyświetlają się w widoku kalendarza na górze w sekcji "inne kalendarze".

Calamari i pozostałe kalendarze

Oprócz możliwości połączenia Calamari z kalendarzem google, aplikacja udostępnia również możliwość integracji z innymi kalendarzami poprzez Outlook oraz iCalendar. Po włączeniu iCalendar, oprogramowanie umożliwia użytkownikowi decydowanie o:

  • nazwie kalendarza,
  • widoczności nieobecności dla poszczególnych pracowników,
  • dodawaniu urodzin pracowników,
  • dodawaniu świąt publicznych,
  • wyświetlaniu informacji o zastępcach nieobecnych pracowników.

Wyświetlane informacje, podobnie jak w przypadku kalendarza Google, aktualizują się na bieżąco, dzięki czemu pozwalają na szybki i wydajny proces przekazywania informacji wewnątrz organizacji.

Calamari i Office365

Office365 to narzędzie należące do firmy Microsoft, które w kwietniu 2020 roku odnotowało 258 milionów aktywnych użytkowników. Z tego względu Calamari zdecydowało się wspierać również to rozwiązanie. W ramach połączenia narzędzi możliwe jest:

  • logowanie do Calamari za pomocą konta Office365,
  • importowanie profili pracowników.

Rozwiązanie to często wykorzystywane jest przez te same organizacje, które do codziennej komunikacji wewnętrznej wykorzystują MS Teams.

ft2

Calamari i Microsoft Teams

Microsoft Teams to narzędzie należące do chmury Microsoftu, w ramach której znaleźć można wiele przydatnych narzędzi, takich jak pakiet Office365. W lipcu 2021 roku komunikator odnotował rekordową liczbę 250 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.

Połączenie Teamsów z Calamari umożliwia otrzymywanie cyklicznych (dziennych, tygodniowych lub miesięcznych) notyfikacji na temat nieobecności, rozpoczęcia i zakończenia dnia pracy oraz nadchodzących urodzinach pracowników.

Calamari i Jira

Jira to zaawansowane środowisko do zarządzania projektami dostarczane przez firmę Atlassian. Ze względu na swoje zaawansowane fukcje największa popularnością cieszy się w branży IT i HiTech. Z tego względu zintegrowanie nieobecności z tym rozwiązaniem to wygodna opcja dla firm z tych branż.

Dzięki integracji możliwe jest zalogowanie się do Calamar za pomocą konta Jira i synchronizacja zgłoszonych wniosków o nieobecność jako workclocki w Jirze.

Calamari i Jira Cloud

Ze względu na to, że Atlassian przestaje wspierać Jirę na rzecz rozwiązania Jira Cloud, Calamari zaczęło prace nad rozwiązaniem umożliwiającym połączenie z nowym narzędziem Atlassiana. W chwili obecnej umożliwia ona import pracowników z konta Jira do Calamari oraz logowanie się do Calamari za pomocą konta Jira Cloud. W przyszłości planowane jest rozszerzenie integracji o synchronizację zgłoszonych wniosków.

Calamari i Asana oraz Basecamp

Asana i Basecamp to kolejne obok Jiry narzędzia do zarządzania projektami, z którymi można w prosty sposób zintegrować Calamari. Obie umożliwiają logowanie do Calamari za pomocą swoich kont oraz import pracowników.

Calamari i Enova

Evona to polski system kadrowo-płacowy umożliwiający zarządzanie firmowymi procesami związanymi między innymi z kadrami, HR, finansami i księgowością. Umożliwia kontrolowanie budżetu i ułatwia generowanie raportów, w tym listy płac czy obecności pracowników.

Dzięki integracji Enova365 z Calamari organizacja może eksportować wnioski urlopowe i dane dotyczące godzin wejścia i wyjścia z pracy w odpowiednim dla systemu formacie. Rozwiązanie to usprawnia proces raportowania i zarządzania pracownikami przez specjalistów.

Calamari i Sage, ERP Optima, WAPRO Gang

Podobnie jak w przypadku Enova365, integracje z Sage, Optimą oraz WAPRO Gangiem umożliwiają eksport raportów obecności i czasu pracy z poziomu Calamari w wybranym formacie dostosowanym do oprogramowania kadrowo-płacowego, z jakie korzysta oganizacja.

Po pobraniu wygenerowanego raportu możliwe jest jego zaimportowanie do oprogramowania kadrowo-płacowego i dalej wygodnie zarządzać danymi ze względu na dostosowany do jego potrzeb format raportu.

Calamari API

Oprócz wymienionych wyżej integracji przygotowanych przez Calamari i współpracujące firmy, program do zarządzania HR udostępnia również swoją dokumentację API, która pozwala na indywidualne wykorzystanie możliwości Calamari w sposób dostosowany do potrzeb klienta.

Do stworzenia takiej integracji potrzebny jest zespół programistów po stronie klienta, który dostosuje niezbędne komponenty, jednak Calamari oferuje wsparcie i pomoc w przypadku problemów ze zintegrowaniem narzędzia.

Wśród najpopularniejszych rozwiązań, na które decydują się klienci, wyróżnić można następujące funkcjonalności:

  • skanowanie odcisków palca do rejestracji czasu pracy,
  • wykorzystanie wykrywania twarzy do rejestracji czasu pracy,
  • tworzenie spersonalizowanych metod eksportowania danych do raportów.

Ze względu na to, że Calamari kładzie duży nacisk na potrzeby klientów, jest otwarte na oferty integracji z innymi narzędziami. Jeśli chcesz porozmawiać o zintegrowaniu swojego narzędzia z naszym systemem do zarządzania HR, skontaktuj się z nami już teraz!

ft3

Jak włączyć integracje?

W celu skorzystania z jednej bądź wielu dostępnych w Calamari integracji, potrzebne jest płatne konto Calamari oraz dostęp z poziomu administratora. Osoba posiadająca konto administratora może poprzez panel zarządzania włączać i wyłączać integracje z poszczególnymi narzędziami.

Aby to zrobić należy przejść do zakładki “Konfiguracja” i przewinąć widok w dół do sekcji “Integracje”. Przy aktywnych integracjach wyświetli się biały symbol na zielonym tle. By włączyć lub wyłączyć integrację należy kliknąć w jej symbol, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie.

2021-10-06_13-56
2021-10-06_13-56

Podsumowanie

Calamari umożliwia wiele przydatnych integracji, wśród których królują połączenia z najpopularniejszymi biurowymi narzędziami, dzięki czemu, wybierając Calamari, zyskujesz szansę na stworzenie zintegrowanego ekosystemu programów codziennego użytku w organizacji. Przyspieszenie pracy, lepszy przepływ informacji, a w konsekwencji podniesienie wydajności to tylko niektóre zalety płynące z integracji system HR jak Calamari.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat najnowszych funkcjonalności w Calamari i integracjach związanych z narzędziami do ewidencji czasu pracy i zarządzania wnioskami urlopowymi, obserwuj naszą stronę Co nowego, na łamach której publikujemy najświeższe nowinki techniczne związane z Calamari!

A jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat zarządzania pracownikami, obserwuj naszego bloga HR i nie przegap najnowszych artykułów, które pomogą Ci w sprawnym i wydajnym zarządzaniu firmą.

Wiedza HR w Twoim mailu

Otrzymuj regularne informacje i upraszczaj HR razem z nami

Dziękujemy za dołączenie!
Ups! Coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie!