9 zalet elektronicznej listy obecności na 2022 rok

9 zalet elektronicznej listy obecności na 2022 rok

Pandemia wirusa Covid-19 spowodowała szereg zmian w modelach pracy i sposobie jej organizacji. Popularyzacja pracy zdalnej i wnioski, które przyszły wraz z jej wdrożeniem, spowodowały, że ten atrakcyjny - z punktu widzenia zarówno pracodawcy jak i pracownika - model pracy prężnie się rozwijał i rozwija się do dziś.

Przymus przejścia na pracę zdalną postawił pracodawców w sytuacji, w której zmuszeni byli zorganizować swoją firmę i dostosować się do nowych wymogów. Jednak największa zmiana zaszła w samych CEO - zobaczyli, że nie muszą kontrolować pracownika, a wykonywanie obowiązków z firmy wcale nie musi zapewniać najlepszej produktywności pracowników.

Zapoznaj się z raportem rynku pracy przed i w czasie pandemii koronawirusa!

Praca zdalna ewoluuje. W Polsce obecnie oczekuje na oficjalny wpis do Kodeksu pracy, a jej modele zmieniają się i powstają coraz nowe możliwości. Do pracy całkowicie zdalnej i pracy hybrydowej dołączył nowy, znany dotąd głównie z zachodu, trend pracakcji (eng. workation).

ft1

W związku z tym, że praca na wakacjach przybiera na popularności w różnych formach, przejście z papierowej ewidencji czasu pracy na rzecz prowadzenia elektronicznej listy obecnościewidencji przepracowanych godzin i zarządzania urlopami to must-have każdej idącej z duchem czasu organizacji!

Zalety elektronicznej listy obecności w pracy hybrydowej

Przejście na elektroniczne narzędzia do zarządzania pracownikami to krok, który prędzej czy później czeka każdą powiększającą się organizację. Jest również niezbędne w przypadku wprowadzenia pracy hybrydowej, w przypadku której tradycyjne papierowe metody nie mogą się sprawdzić.

Przed podjęciem decyzji o wyborze aplikacji do kontroli czasu pracy, która pozwoli prowadzić elektroniczną listę obecności pracowników, należy poznać najważniejsze zalety takiego rozwiązania, które pozwolą zorganizować w firmie pracę hybrydową i workation już w 2022 roku!

1. Koniec z papierologią - elektroniczna dokumentacja

Wprowadzenie pracy hybrydowej w firmie oznacza zmianę dotychczasowego sposobu rozliczania obecności pracowników. Papierowe listy przestają mieć rację bytu w momencie, gdy pracujące zdalnie osoby nie są w stanie zaznaczyć na niej swojej obecności. W związku z tym potrzebny jest system, który pozwoli obejść ten problem. Dzięki liście obecności Calamari możesz raz na zawsze zapomnieć o niewygodnej papierologii, przenoszą wszystkie informacje do dobrze zabezpieczonej chmury.

W ten sposób nie tylko umożliwiasz każdemu w organizacji możliwość odnotowania swojej obecności, ale również dbasz o zdrowie naszej planety i zminimalizujesz koszty prowadzenia listy obecności pracowników do minimum.

2. Szybki dostęp z każdego miejsca

W związku z przeniesieniem prowadzenia listy obecności pracownika do chmury, możliwe jest rejestrowanie godziny wejścia i wyjścia z pracy z dowolnego miejsca pod warunkiem dostępu do internetu. W Calamari dostęp do aplikacji możesz uzyskać za pomocą dowolnego urządzenia poprzez zalogowanie się na swoje konto.

W Calamari rozpoczęcie dnia pracy jest równoznaczne z wpisaniem się na listę obecności, dzięki czemu pracownik nie musi o tym dodatkowo pamiętać. Wystarczy, że rozpocznie swój dzień pracy, a aplikacja samodzielnie zapisze go na pracowniczej liście obecności jako osobę dostępną.

3. Powiedz “nie” błędom!

Dzięki temu, że podczas rejestracji czasu Calamari automatycznie odnotowuje obecność pracownika w biurze, wszystkie dane rejestrowane i rozliczane są przez aplikację, dzięki czemu zmniejsza do minimum możliwość wystąpienia błędów. Dzięki temu specjaliści HR w Twojej organizacji będą mogli poświęcić znacznie więcej czasu na inne czynności, takie jak pozyskiwanie najlepszych talentów na rynku.

Jest to również niezwykłe ułatwienie w tworzeniu cyklicznych raportów, które również wygenerować można automatycznie na podstawie danych zebranych podczas codziennego oznaczania początku i końca pracy. Błędy w ewidencji czasu pracy mogą nieść ze sobą kosztowne konsekwencje, dlatego dobrze zapewnić sobie poprawność informacji dzięki automatyzacji.

4. Sprawdź, kto jest dostępny

W przeciwieństwie do papierowych list obecności, te elektroniczne można bez trudu współdziałać i podglądać. W Calamari każdy pracownik może podejrzeć listę obecnych i dowiedzieć się z niej, kto pracuje z biura, kto pracuje zdalnie i kto aktualnie jest na przerwie. Dzięki temu pracownicy nie tracą czasu na oczekiwanie na odpowiedź, wiedzą, z kim mogą spotkać się twarzą w twarz, a z kim online.

Wszystkie te cechy elektronicznej listy obecności pracowników ułatwiają organizację pracy w firmie, dzięki czemu mają wpływ na podniesienie produktywności pracowników bez dodatkowego obciążania ich obowiązkami.

5. Trzymaj rękę na pulsie

Zarządzanie zespołem, w ramach którego część pracowników wykonuje obowiązki z biura, a część zdalnie, wymaga dużo większego zaangażowania managera jednak w inny sposób niż robił to wcześniej. Okazywanie pracownikom zaufania, a jednoczesne kontrolowanie ich pracy, nie jest proste do pogodzenia, jednak dzięki elektronicznej liście obecności w Calamari jest to możliwe.

Podczas gdy pracownik zjawia się w pracy zbyt późno lub w jego czasie pracy pojawiają się inne nieprawidłowości, manager zostanie o tym poinformowany za pośrednictwem wiadomości e-mail, powiadomienia na Slacku i informacji w aplikacji. Dzięki temu managerowie kontrolować pracowników w nieinwazyjny sposób, a pracownicy zyskują podstawę do udowodnienia przepracowanych przez siebie godzin i obecności w firmie.

ft2

6. Sprawdź swoją obecność

Calamari przechowuje dane dotyczące obecności pracowników w bezpiecznej chmurze, dzięki czemu dostęp do informacji może uzyskać każda upoważniona do tego osoba. Oznacza to, że pracownicy mogą sprawdzać przepracowane przez siebie godziny oraz nieprawidłowości.

7. Kontrola w sytuacji zagrożenia

W sytuacjach zagrożenia, takich jak pożar lub zarażenie wirusem, elektroniczna lista obecności to znaczne ułatwienie przy sprawdzaniu, kto danego dnia był obecny, by upewnić się, że wszyscy wyszli z budynku lub każda osoba mająca kontakt z zarażonym została o tym poinformowana.

W wielu przypadkach papierowa lista obecności pracowników może się zgubić lub zniszczyć, na szczęście wersja online pozostanie i dostęp do niej można uzyskać z każdego urządzenia, jeśli tylko posiada się upoważnienie.

8. Różne metody zapisywania obecności

Calamari umożliwia wpisanie się na liście obecności za pomocą różnych metod, co znaczne ułatwia zarządzanie pracownikami i kontrolę dostępów do wybranych metod rejestracji czasu pracy w zależności od potrzeb. Do wyboru są następujące metody:

  • poprzez aplikację web,
  • poprzez aplikację mobilną,
  • za pośrednictwem komunikatora Slack,
  • za pomocą kodów QR,
  • dzięki technologii iBeacons.

Administrator może ograniczyć dostęp do rejestracji za pomocą wybranych metod dla każdego z pracowników. Może również określić, z jakich lokalizacji lub adresów IP może nastąpić zapisanie obecności - dzięki temu bez trudu dostosujesz metody rejestracji do polityki w swojej firmie.

9. Raporty obecności na żądanie

Wszystkie dane z listy obecności pracowników i detale dotyczące ewidencji czasu pracy znaleźć można w sekcji raportów, które na życzenie można wygenerować z systemu w wybranym formacie lub wydrukować, jeśli będzie taka potrzeba. Dane zebrane w raportach generowane są automatycznie, dzięki czemu możliwość pojawienia się błędów spada do minimum - podobnie jak czas, który specjaliści HR muszą poświęcić na ich wygenerowanie.

W przypadku zarządzania listami obecności pracowników stacjonarnych i zdalnych, to dodatkowe ułatwienie, dzięki któremu możliwe jest stworzenie jednej listy obecności dla wszystkich pracowników w firmie niezależnie od tego, skąd wykonują swoje obowiązki.

Podsumowanie

W czasach popularyzacji różnych modeli pracy zdalnej i hybrydowej, zadbanie o program do prowadzenia elektronicznej listy obecności pracowników i ewidencji czasu ich pracy to obowiązkowe narzędzie, które znacznie ułatwi pracę nie tylko działu HR, ale i całej organizacji.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o zaletach ewidencji czasu pracy, obserwuj naszego bloga HR, a jeśli chcesz podzielić się z nami swoimi przemyśleniami, skontaktuj się z nami.

ft3

Może Cię zainteresować

Wiedza HR w Twoim mailu

Otrzymuj regularne informacje i upraszczaj HR razem z nami

Dziękujemy za dołączenie!
Ups! Coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie!
Calamari team
Calamari team
Customer Success - Gosia
Wzmacniamy najszybciej rozwijające się organizacje

Dołącz do 130.000+ zadowolonych pracowników ze 106 krajów

Przekonaj się, ile czasu możesz zyskać dzięki automatyzacji zarządzania urlopami, łatwemu śledzeniu czasu pracy czy jednemu miejscu na wszystkie dokumenty kadrowe.

Start free trial
Bez karty płatniczej. Bez zobowiązań.
Customer Success - Agata
Calamari team
Customer Success Team Ewelina